Claire Banksová sa chystá naplniť svoj detský sen o lietaní lietadiel na živobytie.
Kedysi videl ako veľmi mužská práca, Claire hovorí, že postoje sa v priebehu posledných dvoch desaťročí našťastie zmenili.

letadlo
 
"Keď som opustil školu, nebolo to pre mňa naozaj mojej možnosti, bolo veľmi málo informácií a vnímanie bolo, že ženy neleteli lietadlami," hovorí.
 
"Ale priemysel teraz tvrdo pracuje na zmene tohto vnímania a robia kariéru prístupnú absolútne každému."
 
Vzhľadom na to, že globálny letecký priemysel upozorňuje na nedostatok pilotov, pretože dopyt po leteckej doprave sa silne zvyšuje, nábor ďalších žien môže vyriešiť problém.
 
Očakáva sa, že celosvetové čísla cestujúcich v leteckej doprave sa v roku 2019 zvýšia o 6% na rekordnú hodnotu 4,59 miliardy, podľa Medzinárodnej asociácie leteckých prepravcov (IATA). Pri ďalšom pohľade sa predpokladá, že do roku 2037 by úroveň mohla dosiahnuť 8,2 miliardy, čo by viedlo k dopytu v Číne, Indii a Indonézii.
 
Boeing, najväčší svetový výrobca lietadiel, tvrdí, že ak sa počet cestujúcich zvýši na túto sumu, bude potrebných ďalších 635 000 komerčných pilotov počas nasledujúcich 18 rokov.
 
V súčasnosti je podľa Medzinárodnej spoločnosti žien leteckých pilotov (ISWAP) iba 5% pilotov leteckých spoločností.
 
Ktorá letecká spoločnosť má najviac ženských pilotov?
Tento počet sa bude musieť zvýšiť, aby sa splnil očakávaný rast priemyslu, povedal Robin Glover-Faure, prezident spoločnosti L3 Commercial Training Solutions, jeden z najväčších pilotných pilotov na svete. L3 trénuje pilotov pre viac ako 40 leteckých spoločností, vrátane British Airways a Kataru.
 
Pán Glover-Faure hovorí, že na splnenie požiadavky nových pilotov "budeme musieť apelovať na rôznorodejšiu skupinu ľudí, ktorí získali talent, ale pochádzajú z prostredia, kde sa možno nepovažovali za pilotov pred" ,

létání
 
Spoločnosť tiež zarába peniaze do hľadania väčšieho počtu ženských pilotov prostredníctvom štipendijného programu. V súčasnosti pomáha 10 žien ročne financovať odbornú prípravu, ktorá zvyčajne stojí v regióne 100 000 libier a môže trvať až 24 mesiacov.
 
Väčšina leteckých spoločností teraz potrebuje potenciálnych pilotov, aby zaplatili za takéto kurzy, ale často s garanciou práce, akonáhle ich dokončia. Rekrutenti, ako napríklad Claire Banks, využívajú úspory alebo si vypožičiavajú peniaze od rodičov. Ostatní ľudia čerpajú pôžičky.
 
Niektorí dopravcovia, ako napríklad Air France, však pokrývajú náklady na výcvik nových pilotov.
 
Pán Glover-Faure hovorí, že z dlhodobého hľadiska nájdenie viacerých ženských pilotov znamená prelomenie "niektorých bariér vnímania" tým, že chodí do škôl a na veľtrhy náborov, aby vysvetlili, že byť pilotom je možnosťou pre "veľmi rôznorodú skupinu ľudí" ,

4.5
11