Hlavú máme nanešťastie alebo našťastie, iba jednu. Preto by sme k nej mali pristupovať s patričnou zodpovednosťou. Už ani jazda na bicykli bez prilby na hlave, sa môže razom zmeniť na život ohrozujúcu „zábavku“. No a diskusia o tom, či je nosenie prilby na motorke dôležité alebo nie, je už absolútne zbytočná. Ak ste i vy podľahli motocyklom, mali by ste tento chránič hlavy bezpodmienečne nosiť. Avšak pozor! Mali by ste si vedieť vybrať aj ten správny typ. Rozhoduje najmä to, na akej mašinke jazdíte a či už máte s jazdením nejaké skúsenosti.

Dvaja chlapci idúci na motorkách po ceste.jpg
 
Nebudeme sa venovať konkrétnym značkám, ale  jednotlivým typom prílb. Ak jazdíte na malom „drobcovi“, teda na  malom motocykli či skútri, v podstate vám postačí aj otvorená prilba. Samozrejme, že musí mať ochranné plexisklo. Ak by vám do oka vletel čo i len kamienok, a to i pri rýchlosti okolo tridsať kilometrov za hodinu, verte, že nejde o nič príjemné.
 
Mnohí začínajúci motocyklisti nechcú do prilby investovať príliš veľa. Toto rozhodnutie odôvodňujú tým, že s jazdením len začínajú, nebudú chodiť rýchlo a motorka im poslúži len na presúvanie sa po meste. V skutočnosti by ste sa však na to mali pozerať z úplne opačnej strany. Ak s jazdením začínate, potrebujete svoje telo a najmä hlavu, chrániť dvojnásobne.

Prilba odložená na stojacej motorke.jpg
 
Druhým typom prílb, ktorý môžeme označiť za najviac využívaný, sú vyklápacie prilby. Ešte do nedávna prevládal názor, že ide o najhlučnejšie prilby, aké môžete používať. Výrobcovia si však v posledných rokoch dali na tejto dosť podstatnej nedokonalosti, naozaj záležať. Preto vyklápacie prilby dnes už naozaj nepatria k tým hlučným. Záleží to samozrejme od konkrétneho výrobcu a značky.
Vyklápaciu prilbu by ste mali používať vtedy, ak jazdíte na čomkoľvek väčšom, ako je spomínaný skúter či malý motocykel. Avšak ani na týchto dvoch „vozidlách“, nemôžete vyklápačkou nič pokaziť.